שופכים את דמם של ציבור המתנחלים

איילת שקד, יו"ר תנועת 'ישראל שלי'

שני דברים חמורים קרו בימים האחרונים: התפרעות אנרכיסטים-פושעים בבסיס צה"ל שכללה תקיפת סמח"ט; והסתה פרועה, מתמשכת ומתוזמרת היטב על ציבור שתורם למדינה יותר מכולנו: ציבור המתנחלים.

אין ספק שהתנהגותם של הפושטקים ראויה לטיפול נחוש בידי שלטונות החוק. המשטרה צריכה לעוצרם ולהביאם לדין. בשעת אמת, חיילי צה"ל היו צריכים לתופסם ולא להתחבא בחדרים. אך התנהגות התקשורת ביומיים שלאחר ההתפרעות דורשת תחקיר אף היא. בכירי העיתונאים השתלחו בציבור המתנחלים כאילו האחרונים פגעו בצה"ל. הרי המתנחלים הם צה"ל: רוב הקצינים הקרביים היום באים משורותיהם.

נחום ברנע דיבר על הסתה של רבני יש"ע – על איזו הסתה הוא מדבר? לא היה ולא נברא. בראש המסיתים עמד  אתר ynet עם כותרות שטופות שנאה: "בעקבות האלימות הקשה של המתנחלים נגד צה"ל, זימן ראש הממשלה דיון בהשתתפות הרמטכ"ל", "אלימות קשה של מתנחלים נגד צה"ל נגמרה הלילה בשני קצינים בכירים פצועים קל".

למה כשפעילי שמאל מתפרעים בבלעין אומרים 'אנרכיסטים' אבל כשאנרכיסטים מהימין הקיצוני מתפרעים אומרים 'מתנחלים'? רב"ט מיכאל שוורצמן היה לוחם שאיבד את עינו מזריקת אבן שיידו פעילי שמאל קיצוני בהפגנות בבילעין ונעלין. כל שבוע מתכנסים אנרכיסטים מהשמאל וזורקים בלוקים ואבנים על חיילי צה"ל. מישהו שמע על זה? האם כל התקשורת הוקיעה את מר"צ ואת מפלגת העבודה בשל פשעי האנרכיסטים? האם דרשו גינוי מזהבה גלאון? אנרכיסטים מימין ומשמאל צריכים להענש בחומרה. אזרח ישראלי שמרים אבל על חייל צריך להעצר מיד ולהשלח לכלא, אבל בגלל פירות באושים אי אפשר להכתים ציבור שלם.

מאז האירועים הקשים בחטיבת אפרים יש גל הסתה פרוע, כמעט חסר תקדים, נגד ההתיישבות ביו"ש. ראש הממשלה, הקול השפוי היחידי בתוך הכאוס שנוצר, הבהיר כי מדובר באנרכיסטים לא בפעילי טרור.

כאשר אשר פלמר ובנו נרצחו בידי מיידי אבנים, התקשורת קנתה בשמחה את החשד שמדובר בתאונה. על אף שתופעה זו גוברת והולכת – מעל עשרים מקרים בתקופה האחרונה – בחרה המשטרה לומר שמדובר ככל הנראה בתאונה. אף אחד לא אמר לירות מיד על מיידי האבנים, כמו שאמר השר בנימין בן אליעזר בבוקר שלאחר ההתפרעות.

התקשורת הייתה צריכה לשאול שאלות קשות את המשטרה והצבא: איך ייתכן שעד היום הפושעים האלה לא נעצרו? איך ייתכן שארוע כזה קורה והחיילים מסתגרים בחדרים? במקום זה בחרה התקשורת להוביל מסע הסתה פרוע ומשולח רסן וציבור שלם מרגיש ששופכים את דמו שעה אחר שעה.

פורסם 19.12.11


כתיבת תגובה