מחאה לא יעילה

רעות יפעת, סטודנטית לתואר שני באוניברסיטה הפתוחה

עוד כשהייתי קטנה, חלמתי על מה שארצה לעבוד בו. כמו כולם, שיניתי את זה אלף פעם ואולי עוד אמשיך לשנות. למדתי במסגרת מחוננים ו'נוער שוחר מדע'. שירתי בצבא. הייתי מורה חיילת וניסיתי להסביר לאחרים שזאת ארץ המולדת. חשבתי שאכבוש את העולם.

כיום, כיוון שאי אפשר לסגור את החודש, אני מודה שאני פוזלת. פוזלת למדינות אחרות, ליעדים אחרים. אני חיה בתהייה האם זו הארץ שחינכו אותי לחיות בה.

בקיץ האחרון בני גילי תמכו במהפכה. הקריאה הייתה: "העם דורש צדק חברתי". לא השתתפתי בהפגנות. איבדתי את האמונה שאנחנו, בתוכנו – נשתנה. במושג 'עם' אני רואה צביעות. אנחנו נוהגים להתאחד בזמנים קשים, אבל הפכנו להיות ככל הגויים. אין את 'העם הנבחר' שבוחר 'לשבת בציון'.

בכנסת, פוליטיקאים משמאל ומימין שאף אחד מהם לא מייצג אותי, למרות שתרמתי למדינה את חלקי. אני, ורבים שכמותי, לא נחשבים. חינכו אותנו שלימודים זה חשוב. עברנו את הצבא, השירות הלאומי והלימודים. למדנו לימודים גבוהים, כי חשבנו שיקדמו אותנו בחיים. כן: השגת הון עצמי, כסף או קניית בית הם דברים שמותר לדבר עליהם.

את התואר הראשון, אותו סיימתי באוניברסיטת תל אביב המכובדת, סביר להניח שלא הייתי משלימה לולא אבא שלי, שדחף אותי לכך. מה זה הועיל? אין מה לעשות איתו. הוא לא מקדם אותי בדירוג החברתי ובטח שלא בעסקי. נקודת הזכות אותה אני אמורה לקבל מהמדינה בהקלות במיסים כאקדמאית, עדיין לא עוזרת לי לגמור את החודש.

ביני לבין עצמי אני עוד מתלבטת מהן הדרכים להצליח. החברים והסביבה המליצו להתקדם לתואר השני. כיום אני סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטה הפתוחה. למה הפתוחה? כי היא בין האוניברסיטאות הזולות.

בקיץ האחרון, אנשים בגילי, כמוני, שמנסים בכל כוחם לגמור את החודש – נאבקו. תקציבים גדולים של המאבק יצאו מכספי הסטודנטים. הבעיה הגדולה היא שקידומם החברתי והפוליטי של דפני ליף וחבריה לא מעניין אותי. הרבה יותר מטרידה האפשרות לסיים את החודש בכמה שפחות מינוס וריביות בבנק על החריגות.

מילא, אם היה פיתרון למצב. מילא, אם המלצות ועדת טרכטנברג היו עוזרות במשהו. לצערי, לא נראה שום שינוי במצב, אלא בחירות מתקרבות, אשר בהן יתמודדו, סביר להניח, קולות נוספים כמו דפני ליף וחבריה.

פורסם 30.1.12

להשאיר תגובה

