פילוסופיה של צדק

הרב שלמה אבינר, רבה של שכונה א' בבית אל וראש ישיבת 'עטרת ירושלים'

הפסיכיאטר הגדול הנרי ברוך, שניהל בית חולים לחולי נפש מפורסם ביותר בצרפת, בנה שיטה טיפולית שלמה שמבוססת על יסוד הצדק. מתוך הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה עבר לסוציולוגיה וניתח את 'חכמת השלום', ירושת אבותינו, משה רבנו ונביאינו, והוכיח שסדרת אי הבנות הובילה לתוצאות חמורות.

לדבריו, הפילוסופיה המדינית של אומות העולם שונה בתכלית מהשקפת הצדק של עם ישראל. הפוליטיקה שלהן מתנווטת על פי אינטרס של רגע, עם תפניות חדות לקראת אינטרס חדש. הן מפקירות חברים לטובתו של החזק או של מי שמציע הכי הרבה. אלילות זו של הכוח וההצלחה המיידית, תומכת במי שנראה מאיים ומבקשת מהקרבן להקריב את עצמו כדי להשקיט את האיומים. אלילות הכוח מובילה, בסופו של דבר, לפחדנות ולכניעה.

הפילוסופיה המדינית שנהוגה בעולם, כופרת בזכותם של עמים על ארצם ואינה מכירה אלא בזכות הכובש. היא שוללת מעם ישראל כל זכות על ארצו ההיסטורית, הארץ שבה התחוללה ההיסטוריה הלאומית הישראלית, הארץ שבה כל מקום מחובר לזכרונות מהתנ"ך. העם גורש מארצו על ידי הרומאים, אך נשאר קשור אליה ולחם על זכותו נגד בני ישמעאל ובני עשו, קרי, תרבות המערב. לאורך כל ההיסטוריה הדרמטית שלו, צעקתו בשם האמת והצדק נפלה על אוזן ערלה וניצבה מול הצהרות צבועות ומטעות על שלום.

הנצרות טוענת שכל עוונותיו של אדם נמחלים לו מלכתחילה תמורת אמונתו בדת. חסד האל, ע"פ דרכה, מקיף בשווה את כולם, צדיק כרשע, קרבן כתוקפן, מה שמביא להעדפת התוקפן. בצורה כזו אי אפשר לבנות עולם של צדק עלי אדמות והוא נדחה אל השמיים – זהו גירוש השכינה והפרדת שמים וארץ. גם האסלאם, שמדכא את האדם על ידי דרישה לציות עיוור, מוביל לתלונה ולמרד. הוא מתרגל לחיות בלי התחייבות ובלי נתינה, הופך לאדם שדורש יותר ויותר ומפורר את החברה.

הפסיכואנליזה הלכה בכיוון אחר: התאווה הפכה לאל והאדם לבהמה. כל עכבה בפני כל יצר נחשבת להפרעה נפשית, מה שמעצב אדם חלש ומתירני. נוצרת אנושות שאינה מסוגלת להתאמץ, חסרת אונים ומתאוננת תדיר – מה שמביא להתפוררות החברה.

לכן המין האנושי נשאר אדיש מול השמדת יהודים ומול העינויים הנוראיים של עם חף מפשע שתרם כל כך לאנושות. כאשר מדינות ערב, בהמשך להיטלר, זממו לבצע ג'נוסייד טוטאלי של עם ישראל – לא יכול אותו מין אנושי לסבול את העובדה שהובסו על ידי מלחמות גבורה של עם נרדף.

האנושות, שסולפה על ידי אלפי שנות נצרות ופציפיזם, מתעקשת להציל את הרוצחים ולאפשר להם להמשיך את פשעיהם, מתוך החלשת הקורבנות שמגִנים על עצמם. אחרי אלפיים שנות גלות ועינויים נוראיים העם קם לתחייה ומחזיק תחת שליטתו שטחים באופן שמהווה דוגמא לכל העמים. די לבקר בשטחים המשוחררים כדי להתוודע לכך שהאשמות השקריות כלפי עם ישראל – אינן צודקות.

עד כאן תמצית קצרה מאוד של דבריו של ברוך. נדע אנחנו את האמת והצדק ולא נתבלבל משטיפת המוח של הגויים. נדע אנחנו להעניש את הרוצח ולהגן על הקרבן.

 12.7.12

מודעות פרסומת

One Comment to “פילוסופיה של צדק”

  1. אני לא בטוח כמה הפילוסופיה של אומות העולם שונה מזו של עם ישראל, כי אחרי הכל את כל עקרונות המוסר והחשיבה הכי בסיסיים לקחה הנצרות מהיהדות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: